راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت خودتون . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و اگر دوست دارید به ما بپیوندید با دادن پیام به مدیر یوسر خود را برای فعالیت دریافت کنید
بازدید : 191
نویسنده : محمد


خب اگر بخواهیم تصور کنیم جوان بی تجربه ای با سرمایه نهایتا ۵ میلیون برای مشاوره نزد شما آمده، واقعا چطور او را راهنمایی می کنید؟ توصیه می کنید برای شروع چه کند؟

– من قبل از هر چیز با آن شخص صحبت می کنم تا از جوهره درونی آن فرد و فلسفه زندگی اش آگاه شوم. من نقطه شروع را این نمی دانم که آن شخص چقدر پول دارد، بلکه نقطه شروع را اعتماد به نفس و وضعیت باورهای آن فرد می دانم. اگر شخصی از این نظر در وضعیت خوبی قرار داشت، من حتی با کمتر از ۵ میلیون هم می توانم به او کمک کنم اما اگر آن شخص از این جهت دارای روحیه مناسبی نباشد، با سرمایه ۵۰ میلیون هم نمی توان کمک خاصی به او کرد.

پس شما اول روی خودباوری و شناخت نقاط قوت آن فرد کار می کنید.

– البته. در مرحله دوم نیز یکی از کارهایی که می توانم پیشنهاد دهم این است که فرد باید یک مهارت خاص بیاموزد؛ زیرا هیچ کس نمی تواند مهارت را از انسان بدزدد. ما متاسفانه در سال های اخیر از نظر آموزشی در این زمینه دچار ضعف شده ایم. دانشگاه ها فقط مدرک می دهند، ولی مهارت خاصی آموزش نمی دهند؛ اگر از خیلی از فارغ التحصیلان مدرک را بگیرید، دیگر چیزی برای عرضه ندارند؛ پس اولین توصیه من این است که به آن ۵ میلیون دست نزند و ابتدا مهارت خاصی یاد بگیرد؛ مثل عکاسی، نقشه برداری، خیاطی، تراشکاری، آشپزی و … در واقع یک فنی باشد که همه بلد نباشند یا اگر هم بلد هستند برایشان صرف نکند که خودشان انجام دهند، چون آن فرد بهتر می تواند انجام دهد. اگر افراد ابتدا یک مهارت را یاد بگیرند، می توانند به هم صنف های خودشان رجوع کنند و شاگردی کنند یا وسایل دست دوم را از آنها بگیرند و خودشان کار انجام دهند. 

اما برای بانوان :
ر حال حاضر مهارت های خانگی زیادی وجود دارد که مخصوصا برای خانم های خانه دار مناسب است؛ مثل پرورش قارچ. کلا برای خوداشتغالی یکسری پکیج هایی وجود دارد که می توان به آنها مراجعه کرد. برای مثال موسسه کار و تامین اجتماعی بسیاری از مشاغل خانگی را دسته بندی کرده و حدود عدد و رقمش را هم اعلام کرده که معمولا حدود سرمایه هم حول و حوش همین مقدار ۵ میلیون است. . خوشبختانه ما در زمانی هستیم که نه تنها مشاغل خانگی از طرف شهرداری ایراد گرفته نمی شود، بلکه ارزش محسوب می شود. در حال حاضر به شرط اینکه سروصدا ایجاد نکنید و از طرف همسایه ها شاکی خصوصی نداشته باشید، می توانید کار خود را انجام دهید.

اگر داشتن استقلال زیادی هم برایشان مهم نباشد، این افراد می توانند از امتیاز گرفتن یا گرفتن نمایندگی استفاده کنند؛ مثلا نمایندگی مجله موفقیت را در شهر خودشان بگیرند یا مثلا نمایندگی یک رستوران با برند خوب را در شهر خودشان داشته باشند. این مزیتش این است که هزینه جا انداختن برند را ندارند و از یک کسب و کاری که رو به توسعه است استفاده می کنند. حتی این کار را با سرمایه ۵۰۰ هزار تومان هم می توان آغاز کرد. مثلا برای نمایندگی بیمه می توان در یک دفتر کاری فقط یک اتاق را اجاره کرد و کارهای نمایندگی را انجام داد.



:: موضوعات مرتبط: پیشنهاد هفته , توضیح به زبان ساده , پیشرفت , ,
:: برچسب‌ها: , لیبرترینیسم , یا , لیبرتاریانیسم , چیه , لیبرترین , , کیه , بنیاد , آموزش , اقتصادی , سازمان , آمریکاییست , که , لیبرترین کیه , لیبرتاریانیسم چیه , بنیاد آموزش اقتصادی , لیبرترینیسم چیه , , سرمایه نهایتا ۵ میلیون , , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: